torsdag 1 september 2011

Sova

Efter allt som hänt här hemma har jag svårt för att sova.
Har fått rådet av experter att ta något inför natten.
Var hos läkare och fick ett recept som jag har hämtat ut.

Såg fram emot att få sova.
Få somna nästan direkt när jag lagt huvudet mot kudden.
Sen vakna utvilad.

Tog ett litet piller.
Trodde nu att jag skulle känna mig mer avslappnad och somna snabbt.
Det skulle ta 1-2 timmar innan den skulle verka.
Gick och la mig ca 1,5 timme senare.

Jag låg i sängen och vände och vred på mig.
En timme gick.
Sov fortfarande inte.
Kände mig väldigt pigg.

Funderade på vad det var för tabletter jag fått.
Varför blev jag så pigg, jag var ju så trött när jag la mig?
Visst somnade jag.
Men det tog minst 1,5 timme i sängen innan jag somnade.

Tyvärr vaknade jag inte utvilad.
Hade huvudvärk.
Så det blev att gå upp stoppa något i magen för att kunna ta värktablett.
Sen tillbaka till sängen 2 timmar till.
Känner mig fortfarande dåsig.

Hoppas det går bättre i kväll.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...