lördag 17 september 2011

Ensamma helger

Robbans stora hobby är att hoppa fallskärm.
På helgerna hänger han ofta på NYFK (Nyköpings Fallskärmsklubb).
Just nu så har han även börjat en utbildning till hoppledare.
Den utbildningen kräver ett visst antal praktiktimmar som han passar på att göra just nu.

Vissa helger förljer jag med till klubben.
Det är skönt.
Kan slappa där, men får även träffa massor av trevliga människor.
Även se alla dem som bara visstas där några timmar för att göra ett tandemhopp.
Deras nervositet före och lycka efter hoppet.

De helger (de flesta) är jag ensam hemma.
Jag kan tycka att det också är skönt att vara ensam hemma.
Kan gå och slappa hela dagarna och göra vad jag vill.

Sådana helger är det också skänt att få längta.
Längta efter att Robban ska komma hem.
Nu är en sådan helg då jag nu väntar på att Robban snart ska dyka upp.
Alltid lika roligt när han kommer hem.

Så nu längtar jag!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...