torsdag 22 september 2011

Det gör ont att växa

LSS-handläggaren ringde idag.
Wilhelm flyttar till Jogersö HVB på tisdag morgon.
Vi har fått ett besked som vi har hoppats och bett för.

Men hjälp!
Vad innebär det?

Helt plötsligt ska min "lilla" kille flytta.
Flytta från mig!
OK, han har visserligen tillbringat de senaste veckorna på avd 26.
Men jag har kunnat träffa honom varje dag.

Nu ska han bo flera mil bort.
Jag kommer inte kunna träffa honom varje dag.
Kommer inte kunna krama honom varje dag.

Jag vet att det kommer att gå bra.
Men det kommer säkert bli tufft för oss båda av olika anledningar.
Vi kommer att klara oss.
Vi kommer må bra.

Min mamma sa när jag pratade med henne:
När du var i den åldern hade du varit med om några tuffa år.
År som gjorde ont, men som du växte av.
Det gjorde ont i mig med som mamma.
Det gör ont att växa!

Ja, det gör ont.
Även om jag vet att det för något gott med sig.

Du kommer vara nära i mina tankar, Wilhelm, trots ett stort avstånd.
Älskar dig!!!

3 kommentarer:

  1. Men så bra även om det är långt borta, men det kommer att bli bra tänk på det =)

    SvaraRadera
  2. Kommer sakna honom sjukt mycket ♥
    Men vi får hoppas på att allt blir bra och att det kommer gå bra =)♥

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det fanns plats för Wilhelm, ni kommer att växa av det båda två. Precis som du skriver så finns han i dina tankar och du kommer att finnas i hans tankar! Kramar till er båda!!♥♥♥

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...