lördag 17 september 2011

Tatueringar och piercingar

Vad är det som gör att unga människor är så fixerade vid tatueringar och piercingar?
Många är söta/snygga och förstör sig själva med någon desssa stålkulor och ringar i ansiktet.
I mitt tycke förfular de sig för att vara inne.
Varför?
De gör det trots att de kan få infektioner av olika slag.
Inte lär de sig heller av sina misstag.
Har de en gång fått en infektion lägger de trots det inte av.
Nej, de fortsätter sabba sin kropp på olika sätt.

Finns det någon som kan ge mig en vettig förklaring på varför man förstör sig själv med tatueringar och piercingar????

2 kommentarer:

  1. Tror dom gör det för att verka "tuffa". Många är nog osäkra på sig själva, vet inte vart dom står i bland kompisarna. Det är en tanke jag har varför dom gör det.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle då aldrig kalla mig osäker då jag är väldigt säker i vart jag står. Jag är riktigt ful enligt ditt tycke, men det känns dock som att du har väldigt smal synvinkel... Hur ska alla se ut enligt dig om de inte får sticka ut? Alla smala med halvlockigt långt hår kanske? Vore rätt trist med en värld där en 4mm's kula betyder att en människa skräms av andra. Och hur farlig är en infektion egentligen? Går över på någon dag för det mesta, så hitta bättre belägg än att man ska lära av sina misstag. Övergångsställen vintertid är farligt; mörkt och man syns inte. Men jag använder dem. Rädsla hindrar inte mig, hur är det med dig?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...