söndag 18 september 2011

En blogg jag gillar

Ibland roar jag mig med att kika runt på olika för mig nya bloggar.
För ett tag sedan hittade jag en blogg som jag verkligen gillar.
En ung tjej som bjuder på sig själv och sitt liv.
Hon lever ett vanligt liv som vem som helst.
Det som berör mig är att hon vill skapa förståelse för sitt dolda funktionshinder.

Vissa människor har visserligen ingen förståelse och vill inte ha någon heller.
De skriver det som kommentarer i hennes blogg...
...och hon ger dem bra och vettiga svar tillbaka.
De flesta av hennes läsare ger henne sitt fulla stöd.

Att jag gillar hennes blogg beror på att hon bloggar om det som står mig nära.
Som jag lever med men som jag inte riktigt i alla situationer vet hur jag ska bemöta.
Hennes funktionshinder - Aspbergers Syndrom (AS).
Jag har det inte själv men det finns i min famlj.

Tror att det är bra att höra hur AS kan se ut i olika människors liv.
Vill ju själv få mer kunskap om det.
Allt för att kunna bemöta dem som har ett funktionshinder som detta på ett bra sätt.

Hennes sida heter : Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspbergers Syndrom!
Länk till hennes blogg: http://www.domkallarmighannes.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...