onsdag 14 september 2011

Förvirring

Känner mig förvirrad och överkörd.

Hur ska jag veta vad vi har rätt till eller inte?
Räcker det med att man är 10% frisk för att bli utskriven?
Orkar man själv tillsammans med sin familj höja % talet till mer frisk?
Eller är det risk för att man ramlar igen?

Många frågor som snurrar i mitt huvud.
Varför är det så svårt att vårda en hel person?
Varför vårdar man bara en liten del?
Hur mycket tycker de att man ska orka själv?

Just nu känns det som om de ställer orimliga krav på oss.
Att vi ska ta den största vårdbiten själva.
Ibland undrar jag vad de är till för?
Arbetar de för sin egen skull eller för de patienter de har hand om?

Undrar om jag kan bli klokare på alla frågor som jag har?
Vill att vi ska veta hur framtiden ska se ut.

Allt är förvirrat!

3 kommentarer:

  1. har inte så mycket att säga Hoppas bara att det någon gång blir bra för er Stor kram

    SvaraRadera
  2. Svar: kul att du är med i dagens blogg för större chans att vinna gilla inlägget på bloglovin!(finns en gilla på bloglovin ikon under inlägget

    SvaraRadera
  3. Tänker på er och önskar jag kunde skicka över lite extra kraft och ork. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...