tisdag 27 september 2011

På plats

Jaha, då är Wilhelm på plats.
Han ringde till mig och var glad.

De har konfiskerat hans dator och mobil.
Det får inte finnsa något opassande i något av dem.
Datorn får han tillbaka först.
Mobilen om några veckor.

Även tobaken har de konfiskerat.
De måste checka så att det bara är tobak och ingetr annat.

Trots det är Wilhelm glad.

De har pratat med Wilhelm.
Frågat om hans beteende.
Vill han skada sig själv?
Vill han rymma?
Svar: Nej på båda frågorna!

Wilhelm är glad!

Han har hunnit med att fiska idag.
Ingen napp för honom dock.
Han har blivit vän med killen han fiskade med.

Berättade att han fryser.
Det är kallare att bo vid vatten än inne i stan.
Till helgen ska jag ta med varmare kläder till honom.

Wilhelm är nöjd.
Säger att det här kommer att gå bra.

Jag känner en lättnad.
Jag tror det kommer att gå jättebra!

2 kommentarer:

  1. Så härligt det låter! Att han trivs! Ta med en bamse kram till honom från mig!!!
    Kram även till dig vännen!!!

    SvaraRadera
  2. gud vad härligt att läsa vica! hoppas det är det som kan hjälpa honom på rätt väg!
    kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...