onsdag 6 juni 2012

Värk

Det började med värk på vänster sida.
Höft och lite in på rumpan.
Fortsatte till ljumsken ner i benet och ända till foten.

Jag hade ju inte gjort något konstigt.
Men ont hade jag.
Pratade med en sjukvårdskunnig personal.

Det skulle kunna vara ischias.
Blev rekommenderad att ta värktabletter för att inte bli orörlig.














Det fick bli två panodil när jag kom hem.
Ingen smärtlindring.
Funderade på om det fanns något mer jag skulle kunna göra.
Ringde 1177.

De trodde det värsta.
Propp.
Själv hade jag svårt att tro det.

Men de sa åt mig att åka till akuten.
Erbjöd sig skicka en bil till mig.
Tackade nej till den taxi jag trodde de ville skicka.
Fick senare veta att de ville skicka en ambulans.

Skönt att jag tackade nej!
Robban körde mig till akuten istället.

Det blev en kort visit på akuten.
I receptionen trodde de inte att de var rätt instans för mig.
Fick en tid till läkarjouren dagen efter + en diklofenak.

Hem och ta det lugnt.
Vetskapen om att inte få sovmorgon när man är ledig ogillades.
Men det var bara att köpa läget.

Vaknade flera gånger i natt.
Om det var för benet eller något annat vet jag inte.

Hade inte lika ont när jag vaknade och skulle upp.
Går lite haltande.

Träffade läkaren som klämde och kände på mitt ben.
Ingen propp.
Skönt!
Trodde jag ju inte heller.

Ischias eller kanske diskbrock.
Är det inte av den allvarligare sorten, vilket läkaren trodde, läks det ut.
Viktigt att jag inte blir för stilla.
Gärna promenader!

Klarar jag av att jobba så är det bra.
Gärna, önskar inte att vara hemma om jag kan undvika det.

Så idag blir det till att gå någon promenad för att se lite nationaldagsfiranden på gator och torg.









1 kommentar:

  1. Hoppas du inte drabbats av Diskbråck så gå,gå,gå kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...