onsdag 6 juni 2012

Kära skolledningen!

Tänkvärda ord från Attentionbloggen.
Önskar att föräldrar skulle kunna få lov att vara så här tacksamma!

Kära skolledning!

av Madelein Larsson Wollnik
  • Jag vill tacka för att ni tar oss föräldrar på allvar.
  • Jag vill tacka för att mina råd och tips kring mitt barns skolgång tas på allvar.
  • Jag vill tacka för att ni inte nonchalerar mig och för att ni ser att jag vet vad som fungerar bäst för mitt barn.
  • Jag vill tacka för att ni utnyttjar alla era resurser för att stötta mitt barn i dess svårigheter.
  • Jag vill tacka er för att ni ser mitt barns behov, dess kvaliteter och för att ni säkerställer att mitt barn klarar skolans krav.
  • Jag vill tacka för att ni ser till att mitt barn har skolglädjen och glädjen över att lära kvar.
  • Jag vill tacka för att ni inte bryter mot lagen och säger att ni saknar resurser.
  • Jag vill tacka för att ni ser mitt barn!
Jag önskar att dessa rader inte var ironiska, jag önskar att alla föräldrar hade kunnat säga liknande meningar och mena varenda ord. Jag önskar att våra barn var tillräckligt viktiga för att satsas på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...