onsdag 20 juni 2012

Misstänksam

Är det konstigt att man  är misstänksam?
Det är ju bara tur att man lever idag.

Först missar de nästan propparna  i lungorna.
Det blev intensiven!
Sen tycker de att jag ska ta tjänstledigt från jobbet när jag är helt slut.
Inga prover togs.
Det var inflammation i bukspotkörteln pga av gallsten.
Intensiven igen!

Upplever att svaret på allt är tabletter.
Istället för att behandla orsaken ska allt dövas med ett litet piller.

Dessutom ska jag sätta diagnos på mig själv och tala om för läkarna vilken behandling jag ska ha.
När jag talar om att jag inte har den förmågan, utan förväntar mig att de ska göra jobbet.
Då är jag inte tillräckligt öppen.
De vill ju hjälpa.

Helst med en liten tablett.
Att få prata med någon är näst intill omöjligt.

Inte första gången jag stöter på det problemet.
För tio månader sen behövdes det hjälp.
Svaret var då som nu: tabletter + att klara av dagen.

Är det konstigt att man misstror och är misstänksam?

5 kommentarer:

  1. Nej du inte alls men hoppas det blir bättre kram

    SvaraRadera
  2. Nej inte alls konstigt, vår sjukvård blir allt sämre och läkarna tar sig inte tid att lyssna in den sjuke. Lättare att skriva ut ett recept och klappa en på huvet. Å jag kan inte ens ringa min läkare för att få medicin jag så väl behöver utan måste vända mig till husläkaren, vilket jag inte har lust till. Man kan undra var ens skattepengar går till?

    SvaraRadera
  3. Låter illa, stå på dig och ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  4. ‎..det finns ju alternativ hälsovård... om man känner sig öppen och nyfiken för den sidan.. ♥

    SvaraRadera
  5. Stå på dig! Du kan alltid skicka en beskrivning av vad som hänt till socialstyrelsen...........

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...