lördag 23 juni 2012

Mina föräldrar











Det här är mina föräldrar.
De är så som föräldrar bör vara.

När jag var liten fanns de alltid där.
Visst blev jag både arg och ledsen på dem då och då.
Jag fick ju inte göra som jag ville i alla lägen.

Trots det så älskar jag dem!

Vissa år så är mina föräldrar lite extra speciella.
I år är det så!
De fyller år på dagar som många människor firar.

Mamma har blivit firad på sin dag i år.
Mors Dag!
När jag var liten tyckte jag det var lite häftigt att min mamma fyllde år just på den dagen.
Hon blev ju dubbelt firad då.

Pappa blev också firad på sin dag.
Dock inte Fars Dag.
Men hans dag är inte fy skam den heller.
Han blev firad på självaste Midsommarafton.

Det är ju inte alla år som mina föräldrar fyller på just dessa dagar.
Men varje år (även om det inte är deras födelsedagar) sänder jag en extra tanke till dem på Mors Dag och på Midsommarafton.


3 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...