söndag 3 juni 2012

Betydande händelser tar inte hänsyn.

Min mamma bad mig sjunga i kyrkan.












Det var inte slumpen som gjorde att jag var i kyrkan just den här lördagen.
Det finns en mening med allt.

De har börjat med att låta församlingsmedlemmarna berätta om sina liv.
Den här dagen var det Gunillas tur.
Hennes ord gick rakt in i mitt hjärta.
Hon berörde mig med det hon berättade.

Betydande händelser tar inte hänsyn!

Den meningen var stommen till hennes berättelse.
Så rätt den känns!

Ibland kan vi inte styra det som händer runt omkring oss.
Sättet vi föder våra barn på.
När vi av någon orsak råkar ut för en olycka.
Eller när vi eller någon i vår familj blir svårt sjuka.

Tänker på hur mitt liv har formats.
Har fått möta många svåra motgångar och kriser.
Just då hade jag önskat att de inte hade skett.
Att mitt liv hade varit lättare.

Det jag alltid har haft med mig är tanken på att jag inte möts av svåriheter som jag inte klarar av.
Visst, när jag är mitt uppe i det så undrar jag nog varför just jag drabbas.
Men med facit i handen vet jag idag att det gick bra tillslut.

Så är det nog med alla.
Ingen får en prövning så svår att de inte klarar av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...