söndag 3 juni 2012

Klädlada

På tv gör de reklam för klädladan i Falerum.
På ca 1000kvm säljer de massor av märkeskläder billigt.

Jag och min syster tog oss en tur dit tillsammans med vår mamma.
Hennes julklapp från oss.

Det är tur att vår resa var trevlig.
Fikade vid Fåfallasjön.
Lite ostar bär och frukt.
Dessutom en strålande sol.













Sen fortsatte vi mot den omtalade klädladan.
Vilken besvikelse!

Visserligen hade de massor av fina märkeskläder.
Men vill jag köpa kläder i den prisklassen behöver jag inte åka till Falerum.
Det finns gott om affärer här i Norrköping som säljer samma sortiment.
Upplevde inte att det var så billigt heller.

Men det som var den största besvikelsen var själva "ladan".
Det var som att komma in i ett gigantiskt loppis.
Fina märkeskläder hänger huller om buller, skrynkliga och ofräscha.
Blev inte sugen på att handla.

Klädladan i Falerum borde tänka över hur de marknadsför sina kläder i butiken.
Det räcker inte med att de säljer fina märken.

Vår resa tillsammans med vår mamma var förutom besvikelsen i Falerum toppen.
På vägen hem blev det lunch i Valdermarsvik.
Där slog doften av tjära emot oss.
Mmmmm....

Hur fångar man den doften på bild?
Jag gjorde ett tappert försök.










1 kommentar:

  1. Hade en urtrevlig dag med den bästa födelsdagspresent man kan önska. Tack tjejer!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...