tisdag 12 juni 2012

Livet



Livet är en berg och dal bana.
Det är roligare att vara på topp.
I dalarna är det för det mesta ganska mörkt.

Vart vi än befinner oss är det vi själva som bestämmer hur vi vill förvalta våra liv.

Jag väljer livet åt mig.
Hur tufft och jobbigt det än är eller kommer att vara.

Jag har även valt livet åt andra, mina barn.
De får nu ta ansvar för sina liv och sina val.
Jag finns som en guide, stöttepelare eller vad man nu vill kalla det för.

Jag kan bli glad för de positiva val de gör åt sig själva.
Jag kan bli ledsen för de negativa val de gör.
Men hur det än är så är valen deras och som de måste ta ansvar för själva.

Livet är inte alltid lätt.
Men det vi behöver påminnas om ibland är:
Vi får aldrig prövningar som vi inte skulle klara av.
Hur svårt det än kan verka ibland.

Jag väljer livet åt mig!
Hur gör du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...