onsdag 19 oktober 2011

Tuffa dagar

Ibland känns det tungt.
Det blev lite så idag.

Pratade med Wilhelm.
På behandlingshemmet intervjuar/samtalar de om Wilhelms liv som har varit.
Allt för att kunna få en förståelse och se vad och hur kan de hjälpa honom.

För några år sedan hade han det lite jobbigt.
Tyvärr så blev han inte bekräftad av myndigheterna då.
Själv hade jag kanske varken ork eller förståelse för hur mycket hjälp Wilhelm var i behov av.

Nu kommer det upp till ytan igen.
Men denna gång finns det människor som både kan och vill hjälpa.
Det är bara så att Wilhelm har behov av mig när detta kommer upp.
Vi kan bara prata på telefon, vilket vi gör, ofta.

Jag försöker stärka honom så att han kan se vilka möjligheter han har.
Att han har kompetenta människor som han behöver försöka lita på.
För de vill hjälpa.
De vill finnas där för Wilhelm, inte på samma sätt som en mamma, men som en medmänniska som bryr sig.

Jag känner mig trygg med att de finns där för Wilhelm!
Men det kommer nog bli fler tuffa dagar som vi får ta oss igenom.
Vi har hjälp denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...