torsdag 13 oktober 2011

Fattig/rik

Gillar inte tiggeri!
Vi möts av dem ofta i olika former.
Jag mötte en tiggare idag.
Hon arbetade för Rädda barnen.

Men det är ju för ett gott ändamål.
Det tycker faktiskt jag med.

Men skulle jag skänka pengar till alla tiggare skulle jag bli utfattig själv.
Rädda barnen.
Unicef.
Bröstkanser fonden.
Prostatakanser.
Barnkanser fonden.
Hjärt och kärl sjukdomar.
Frälsningsarmen.
Osv.

Jag är världsförälder och jag har skänkt pengar till bröstkanserfonden.
Det är inte stämplat i min panna.
Jag har ingen brosch av något slag som visar detta.
Behöver inte ha det heller.

För vem hjälper mig när jag har skänkt bort alla mina slantar?
Inte staten iaf.
För då kan ju inte de hjälpa dessa fattiga politiker som måste ha ett bostadsbidrag.
Hade rika jag som bara har en lön på drygt 20 000 en fattig lön på ca 150 000 hade jag säkert kunnat skänka mer pengar till olika ändamål.
För då hade jag ju säkert fått bostadsbidrag precis som våra politiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...