tisdag 4 oktober 2011

Samtalshjälp

Jag har idag varit hos Ina på Previa.
Ett av tre samtal som min chef har ordnat åt mig.

Hon ville veta lite om bakgrunden till varför jag var där.
Jag berättade även att jag har svårt för att sov.
Att tankarna bara far runt i mitt huvud.
Med min qigong bakgrund vet jag hur jag ska varva ner.
Hur jag ska hitta mitt inre rum.
Men vad hjälper det när tankarna trycker bort mitt lugna jag?

Jag fick iaf bekräftat på att jag var på rätt väg.

Vi pratade även om mina andra krämpor som jag har just nu.
Yrsel.
Ett tryck över bröst och skuldror.
Värk som strålar upp i huvudet men som jag inte upplever som riktig huvudvärk.

Ina sa att det är symtom på stress, oro, ångest mm.
Känns skönt att mina krämpor mest är mentala och inte fysiska.
Men för att  vara på den säkra sidan ska Ina fråga min chef om Previa kan göra en medicinsk utredning med.

Jag fick en hemläxa tills nästa gång.
Två gånger om dagen ska jag göra en lugnande övning.
En gång om dagen ska jag ta en liten stund för att skriva ner alla oroliga tankar så att jag kan släppa dem.
Jag kan iaf inte lösa dem på natten.


1 kommentar:

  1. Svar: han har faktis ont i halsen i dag när han spela in med haha;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...