torsdag 1 december 2011

Socker

Tittar på "Du är vad du äter".

Silvia, som dagens program handlar om, är socker beroende.
Hon har dessutom fettlever, vilket är lätt att få när man äter mycket socker.
Man blir inte bara överviktig av socker.
Man kan dessutom bli allvarligt sjuk.

Förra veckans program hade mannen koncentrations svårigheter.
Han var enormt sockerberoende.
Anna Skipper misstänkte ADHD problematik.
När han fick sockerfri kost minskade hans ilska och han blev lugnare.

Jag har också ätit mer socker än lovligt.
Men när jag fick mer kunskap om vad det gör med kroppen la jag om min kost.
Har idag inget sug efter något med socker i.
Inte heller något med sockerkedjor i.
Smakar inte lika bra som tidigare.

Idag mår jag mycket bättre än tidigare.
Jag orkar mer.
Dessutom minskar jag i vikt.
Det går inte fort.
Men jag gick inte upp fort heller.

Har fått kommentarer från vissa om det jag äter.
Att det är tråkig mat jag äter.
Vad är det för roligt med socker och sockerkedjor?
Själv tycker inte jag att min mat är tråkig.
Den är både god och hälsosam.

Tycker idag, med den vetskap om vad socker gör med våra kroppar, synd om alla som har ursäkter för att inte sluta äta socker.
Tänk att man hellre förgiftar sig och mår dåligt än ändrar kost.
Bara för att det är så gott.
De är gärna tjocka, överaktiva, har fettlever, huvudvärk mm, än att de slutar med sockret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...