torsdag 29 december 2011

Lite att reflektera över

Varje vecka får jag peptalk från Olof Röhlander.
Han har alltid någon ny tanke som får mig att tänka mer positivt.
För ett tag sedan fick jag detta av honom:

Jag vet, och du borde veta.... att om det är dimma så ta några steg så ser du en bit längre.
Jag vet, och du borde veta... att ingen annan kan göra dig irriterad utan din egen tillåtelse.
Jag vet, och du borde veta... att bara lyssna på dem som vill dig väl.
Jag vet, och du borde veta... att inställning är a och o i livet.
Jag vet, och du borde veta... att alla svagheter kan vändas till styrkor.
Jag vet, och du borde veta... att det här livet inte är en generalrepetition, utan det är själva huvudföreställningen med dig i huvudrollen.
Jag vet, och du borde veta... att den bästa revanschen är att må bra.
Jag vet, och du borde veta... att vissa saker bara är som de är.
Jag vet, och du borde veta... att om du bara sätter igång så kommer den rätta känslan.
Jag vet, och du borde veta... att du inte behöver vara världsklass för att börja, men du behöver börja för att kunna bli världsklass.
Jag vet, och du borde veta... att de största begränsningarna sitter i huvudet, men där sitter också de största resurserna.
Jag vet, och du borde veta... att den här dagen blir vad du gör den till.
Jag vet, och du borde veta... att det du utstrålar drar du till dig.
Jag vet, och du borde veta... att omöjligt bara finns i dårars lexikon.
Jag vet, och du borde veta... att framrutan ska vara större än backspegeln.
Jag vet, och du borde veta... att vi styrs av våra förväntningar.
Jag vet, och du borde veta... att ska det bli något av det du drömmer om så är nu en bra tid att sätta igång.
Jag vet, och du borde veta... att det är när du har alla möjligheter och ursäkter att slippa något som du ändå ska göra det, just av den anledningen.
Jag vet, och du borde veta... att det här är en alldeles förträfflig dag att vara vid liv, att få saker gjorda och att vara stolt över att du är du!


Detta är väl vald ord från Olof som är värda att reflektera över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...