tisdag 20 december 2011

Från 50 till 44

Julen närmar sig.
Då vill man se fin ut.
Så det är dags att se över vad som finns i garderoben.

Men vad gör man när garderoben är för stor?
Kläderna sitter inte som de ska.
De ramlar av.

Jo, en vända på stan är en bra ide.
Sagt och gjort.
Jag gick för att köpa mig en ny kjol.

Jag hade sett en som skulle fungera när jag var på stan för några dagar sen.
Den fanns kvar.
In i provrummet för att se om den skulle passa.

Men det gjorde den inte.
Den var för stor.
Behövde en mindre storlek.

Det fanns ingen i den färgen jag provade.
Men de hade i en annan färg.
In i provrummet igen.
Denna gång satt den som den skulle.

Jag är nöjd med kjolen!
Men inte bara det.
Gillar min nya storlek också.
Har gått från storlek 50 till 44.

6 kommentarer:

  1. Hoppsan sa i lingonskogen! Får man säga grattis? Eller är det något som fattas hos dig nu?

    SvaraRadera
  2. Härligt, nu är du både sund och smal

    SvaraRadera
  3. Duktig du är. Önskar oxå jag hade den karaktären =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...