måndag 12 december 2011

Starten på ett Fredspris

Jag var i Stockholm fredag till söndag.
På lördagen tog vi oss en tur på stan för att titta på julmarknaden i Kungsträdgården.
Vi paserade konserthuset på vägen dit.
Det var upplyst vackert.
Hela Hötorget var tömt på knallar.

Det var Nobels prisutdelning.
Torget började fyllas av blanka svarta bilar.
Vackra kvinnor och män klev ur bilarna och gick uppför trappan.
Alla skulle de dela upplevelsen när Nobelvinnarna skulle få sina medaljer.













Mina tankar gick till min moster och mina kusiner i Norge.
De var inbjudna att delta på utdelningen av Nobels Fredspris.
Anledningen till varför de fick en inbjudan skriver min kusin Annika om i sin blogg.

En berättelse som berör och ger ett starkt intryck!
Hon berättar om upprinnelsen till hur Leymah Gbowee fick sitt Fredspris.
Om hur Annikas pappa, min morbror, påverkade hennes liv.
Läs gärna hennes ord!

2 kommentarer:

  1. Några frågetecken har rätats ut tack vare fredspriset

    SvaraRadera
  2. Takk for linking! Og så skriver du bra selv!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...