måndag 19 december 2011

Julkul

Då var årets julavslutning på jobbet avklarat.
Vi var bjudna till Öppna förskolan på familjecentralen.
Där var det dukat fint med ljus och stjärnor på borden.

Först lite glögg och mingel för att hitta våra platser.
Sen blev vi hänvisade bordsvis till köket där många små kalla rätter serverades.
Det fanns lax i olika former, ägg, sill, skinka och mycket mer som jag inte kan namnen på.
Gott var det iaf.

Efter de kalla rätterna kom det varma fram.
Inte mycket som föll mig i smaken förutom Jansson.
Så jag fyllde på med lite kallt som fanns kvar.

Sen blev det Hasard.
Skillnaden från hur man brukar spela var att våra chefer hade köpt alla paketen.
Vi började med att spela om de inslagna paketen.
Det gick ju bra.
Sen skulle vi på tid spela om de öppnade paketen.
Det är nu det roliga började.

Kollegan brevid mig hade bara fått en kylskåpsmagnet.
Den satt hon med, ingen var sugen på den.
En av de heta paketen var en sport-bh från Newbody.















Vi var tre stycken som tävlade om just den julklappen.
Då när min bordsgranne, hon med kylskåpsmagneten, precis hade fått bh:n.
Då kom en av våra chefer fram och sa:
Men har ni inte öppnat det paketet än? Det är ingen bh i den.

Min bordsgranne öppnar då paketet som innehåller...kan ni tänka er...en kylskåpsmagnet.
Gissa om hon blev överlycklig att nu ha två magneter istället för en som hon inte ville ha.
Många skratt blev det iaf runt vårt bord.














Min vinst blev fina servetter och en liten skål.














När spelandet var över kom sötsakerna fram.
Även lite ost och druvor.
Det var en trevlig kväll med många skratt.

Tack Bassam och Nina för allt ni har planerat och ordnat för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...