tisdag 29 november 2011

Smaklökar

På måndagarna serveras det vegitarisk mat på jobbet.
Börjes raggmunk brukar jag gilla.
De är gyllengula och lite knapriga i kanten.
Riktigt goda.

Den här veckan vaknade jag sent.
Hann inte ta med någon frukost.
Inte heller någon lunch.

Frukosten var inga problem.
Yoghurt med solrosfrön, ägg och lite ost.
Nästan som det jag brukar äta.

Men lunchen var inte lika lätt.
Keso och sallad var ok.
Men det skulle jag ju inte bli mätt på.
Så jag tog en liten raggmunk.
Mums...

Mumset uteblev.
Det smakade inte gott alls.
Blev riktigt besviken.
Börjes raggmunk är alltid god.
Varför inte denna gång?

Misstänker att mina smaklökar inte gillar samma mat nu som jag gjorde tidigare.
Har inte ätit någon mjölmat sen i början av juni.
Kan bero på det kanske.
För jag hoppas inte Börjes raggmunkar har börjat smaka sämre.

1 kommentar:

  1. sva: jag tycker den är bra känner igen mej på flera ställen:=

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...