lördag 5 november 2011

Professionell

När jag handlar i olika butiker vill jag att expediten ska vara uppmärksam på mig.
Inte påträngande, bara uppmärksam på om jag behöver hjälp så ska de finnas där.

Har vid olika tillfällen kommit in i olika butiker där expediten stått länge och pratat i telefon.
Även när hon har tagit betalt av kunder.
I en butik var det privata telefonsamtalet viktigare än det inkommande affärssamtalet.
Hur tänker de?

Själv vill jag vända i dörren när de inte har fokus på mig som kund.
Jag undrar vad de tycker är viktigast.
Att sälja av de varor de har eller vara social med sina vänner på arbetstid?

Det spelar ingen roll vilket yrke man har.
Butikbiträde.
Kontorist.
Försäljare.
Förskollärare.
Osv...

Alla behöver vi vara koncentrerade på det vi ska i våra yrken.
Det är våra kunder som behöver vår uppmärksamhet.
Vi behöver vara professionella!!

1 kommentar:

  1. Håller med! Jag var nyss inne i en butik i Umeå och skulle betala mina varor. De två expediterna förde en livlig intern diskussion som var ytterst privat. Kändes mycket knepigt att vara kund...:(

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...