lördag 19 november 2011

Människor med kunskap

Många människor har det blivit.
Många som vill hjälpa.
Men få som har kunskap.
Kunskap om en specifik problematik.
Har man inte den kunskapen fungerar det inte.

Jag har letat i många år.
I skolans värld.
Hos socialtjänsten.
På BUP.
Även hos omsorgskontoret.

Det har funnits en och annan genom åren.
Men de har inte haft någon form av samverkan.
Därför har helheten missats.

Men så äntligen!
Den person som borde ha funnits hela tiden finns nu.
Hon kontaktade oss i juli.
Hon är en ängel som vet vad som behövs.
Ser till att saker och ting blir samordnat.

Nu kan jag börja slappna av.
Jag behöver inte ha kontrollen längre.
Beviset på det var mötet i måndags.
Inte någon gång behövde jag gå in och tolka.
Jag kunde bara sitta och lyssna.

Nu finns de där.
De som vet hur de ska uttrycka sig på rätt sätt.
Informationen når den det berör.

Wilhelm har äntligen människor runt sig som förstår.
De ger honom nya verktyg varje dag.
Hans motivation och inre drivkraft har börjat vakna till liv.
Den fanns där en gång, men slocknade.
Nu börjar den ta plats igen.

Allt för att rätt människor finns.
Människor som vet och förstår vad som behövs.
Människor med kunskap om en specifik problematik!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...