lördag 20 oktober 2012

Vårt i-landsproblem

Jag äter inte fläsk.
Jag tillåter inte heller att det tillagas hemma.
Det har skapat problem i min familj.

Pga att vi har ett fläskfritt hem har mina familjemedlemmars smaklökar ändrats.
De är inte lika förtjusta i skinka och annan fläskmat längre.

Men Laura berättade att hon fortfarande gillar bacon och att hon ätit det hemma hos sin pappa.
Robban skulle ju gärna vilja äta bacon han med.
Han säger att han kanske kan laga det på hoppklubben.
För att visa hänsyn till mig.














Helt ok, enligt mig.

Laura vill att de ska äta det här hemma.
Jag undrar då vart jag ska vara eftersom min näsa känner lukt av svinstia om det steks här hemma.
Du kan gå in på ditt rum, säger Laura till mig.

Precis som om lukten inte skulle kännas dit.
Nej, de får allt komma på en annan lösning pi sitt i-landsproblem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...