onsdag 10 oktober 2012

Te

När jag var liten drack jag inte te.
Min kompis drack te med mjölk och jag tyckte det såg så gott ut.
Jag provade och tyckte inte det var lika gott som det såg ut.

När jag blev äldre så lärde jag mig dricka "hälso" te.
Dessa teer är väldigt söta i sig.
Jag drack det med både socker och mjölk i.
Något jag idag inte skulle vilja dricka igen.

Genom detta "hälso" te lärde jag mig dricka svart te.
Det var lite beskt men gick ner då jag sötade massor + med mjölk.

Att dricka te var något jag gjorde lite då och då.
Åren gick och jag blev gravid.
Nu gick det bara inte att dricka te längre.
Det var inte gott.

Då sa en vän/släkting till mig att jag skulle strunta i socker och mjölk.
Mmmmm...det blev åter igen gott att dricka te.

Jag har aldrig igen använt vare sig socker eller mjölk i mitt te.
Det jag kan ha i mitt te är lite kallt vatten för att det inte ska bli för varmt eller för starkt.

Den senaste tiden har jag läst om dem som har kokosfett i sitt te för att det ger en mättnadskänsla.
De har även lite smör och grädde i.
Tänkte att det kan ju vara värt att prova.

Sagt och gjort, jag hade i kokosfett, lite smör och grädde.













Te smaken försvann.
Kokosen var den smak jag kände mest.
Kände även av smöret.

Jag konstaterade snabbt att detta var ingen dryck för mig.
När jag har klarat mig utan några tillsattser i mitt te i över 20 år kan jag ju säga att detta var inte gott.
Även om det ska vara nyttigt så avstår jag från detta.

Jag kommer i fortsättningen dricka mitt varma te med enbart lite kallt vatten i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...