onsdag 10 oktober 2012

Ägg och mandelgröt

Idag har jag provat på en ny frukost.
Har ätit smothie ganska länge.
Även ätit hackade ägg med majonnäs och något tillbehör så som kalkon eller kallrökt lax.

Eftersom jag vill lära mig fler recept enligt LCHF-metoden följer jag en del bloggar på ämnet.
Hittade då denna gröt som var helt ok att äta på Klaras LCHF-blogg.













Den är gjord på:
3 ägg
0,5 dl mandelmjöl
lite vaniljpulver (Obs! Inte vaniljsocker)

Detta blandas ihop.
Sen ska det stekas på samma sätt som när man gör äggröra.
Med ca 15-20 g smör.

Till den här gröten serverar Klara bär och mjölk.
Själv vill jag undvika mjölk så mycket som möjligt.
Därför testade jag naturell yoghurt istället.













Helt ok när man vill variera sig lite.
Smakade mest vanilj, kan kanske bero på mängden jag hade i.
Det behövs verkligen lite pulver för att ge smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...