söndag 7 oktober 2012

Kurerar mig

Laura har varit hemma i veckan.
Hon har varit jätte förkyld.
Rinnande näsa och ögon och torrhosta som gjorde halsen sårig.

Senare i veckan var det Robbans tur.
Jag trodde själv att jag inte skulle bli sjuk.
Att jag hade motståndskraft.

Men så var det inte.
I går vaknade jag med ömmande hals.
Ögonen rann men tack och lov inte näsan.
Iaf inte just då.

Nu hade jag två dagar på mig att bli något så när frisk.
Har ingen lust att vara hemma från jobbet på måndag.
Därför har jag skaffat mig några vänner som kan hjälpa mig.













Carmolis - något som kurerar snabbt och bra.
Nipaxon - bra mot torrhostan, dessutom lenar det i halsen.
Strepsils - lenar väldigt skönt i halsen som är sårig.
Bamyl - att gurgla sig i innan jag lägger mig, ska visst vara bra har jag hört.
Panodil - mot feber.
Samarin - magen brukar inte fungera så bra när jag är förkyld.

Dessutom har jag druckit lite varm LCHF-choklad med honung.

Nu är det bara att hålla tummarna för ett snabbt tillfrisknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...