tisdag 23 oktober 2012

LCHF-pasta

Spagetti och köttfärssås. Det är en enkel maträtt. Men sedan jag började med LCHF har jag uteslutit pastan. Det har blivit broccoli, blomkålsmos eller bara en sallad med vitkål som grund. Jag har bara läst om de som har gjort LCHF-pasta. Så nu var det dags.

Jag hittade ett recept på bloggen: Mot 60 kilo, som jag testade. Det smakade gott men var svårt att få så tunnt som jag vill ha det. Nu var det ju första gången jag gjorde pasta. Med lite tålamod går det säkert bättre nästa gång.

Recept en plåt pasta:
4 ägg
1/2 dl fiberhusk
125 g philadelphiaost

Gör så här:
1.Sätt ugnen på 150 grader
2. Vispa äggen porösa och tillsätt sedan osten och fiberhusk. Vispa lite till.
3. Låt sedan smeten stå och svälla i cirka 10 minuter.
4. Bred sedan ut smeten på en plåt med bakplåtspapper. Smeten är väldigt kletig så jag brukar väta händerna och platta/dra ut den så tunt det bara går.
5. Grädda i ugnen i cirka 10 minuter.
6. Låt pastan svalna lite och skär sedan i strimlor












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...