måndag 9 juli 2012

Mina sopor

Som de flesta mornar skulle jag simma även idag.
Tänkte ta min cykel dit så som jag brukar göra.
Den står i cykelförrådet i källaren.

När jag kommer in i källargången står det en tjej i 10 års åldern lite längre bort.
Jag hör att det kommer ljud från det hållet där cykelförrådet är.
Hon tittar på mig lite konstigt.

Väl framme hos henne krockar jag nästan med hennes mamma.
Hon kommer med en stor korg som påminner om en gammal tvättorg.
Jag får ett osäkert leende från henne samtidigt som hon säger:

Jag fyndade en korg i grovsoprummet!














Grovsoprummet som ligger mitt emot cykelförrådet är där vi också har gjort några små fynd.
Säger att jag med har gjort lite fynd där, och ler.

Hon och dottern går och jag hämtar min cykel.
Jag är glad!
Glad för att andra kan fynda bland det jag själv har kasserat.
Hoppas att hon får användning för den korgen.
Jag har haft det!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...