torsdag 12 juli 2012

Kuratorn

Det är tur man har påminnelse på telefonen.
Annars hade jag missat min tid med kuratorn.

Tänk att jag hade gjort min läxa bra.
Även om det inte var tänkt att jag skulle göra den så som jag hade gjort.

Skulle ha funderat ut vad jag ville ha för konkret hjälp av kuratorn för att må bra.
Istället hade jag funderat ut vad jag själv kan göra för att må bra.
Läxan blev bättre gjord än vad som blev tänkt.

Kuratorn undrade om jag verkligen behövde mer hjälp av henne.
Själv känner jag att jag nog behöver komma tillbaka för att bli lite bekräftad.
Bekräftad på att jag har gjort och gör rätt.
Önskar inte att min värld ska rasa igen om det går att undvika.

Så vi har bokat en ny tid.
Troligtvis den sista.
Men hon har sagt att hon finns kvar om det skulle ske någon negativ förändring som jag behöver hjälp med.
Det är ju alltid skönt att ha någon att vända sig till om det skulle krisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...