fredag 6 juli 2012

Jag är imponerad...

Jag har börjat simma på mornarna igen.
Njuter verkligen av den stunden.

Men jag är ju inte ensam.
Vi är många som vill ta oss några simtag på morgonen.
Det är blandade åldrar.
Några är yngre, en del i min ålder men de flesta är äldre.

Det som imponerar mest på mig är de som kommer med sin rullator fram till bassängkanten för att sedan kliva i och simma.




















En morgon kom det ett äldre par.
Båda hade de rullator.
Kvinnan kunde dock släppa sin och gå lite.
Men mannen var helt beroende av sin.

Två män (troligtvis deras vänner) hjälpte mannen så han kom i bassängen.
En bakom och en framför.
Väl i vattnet kunde han stå själv då man är nästan tyngdlös.

Eftersom jag simmade såg jag ju inte allt.
Men jag såg hur de två vännerna hjälpte mannnen att simma.
För det klarade han tydligen inte själv.

Tror mannen bara var i vattnet ca 5-10 min.
Det lilla är mycket bättre än inget alls.
Mycket imponerad!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...