torsdag 19 juli 2012

Socker i olika former

Har tidigare misstänkt att jag är sockerberoende.
Men inte funderat på i vilken utsträckning.
Började äta enligt LCHF för drygt ett år sedan.
Det gick bra och jag började må mycket bättre.

Vid jul tänkte jag att jag kunde "fuska".
Vilket jag ångrar!

Under hela våren har jag haft svårt med att äta ordentligt på heltid.
Det har "fuskats" lite då och då.

Nu till sommaren bestämmde jag mig igen att nu ska jag ta tag i min kost och äta ordentligt.
Det gick bra!
Jag började dessutom att simma.

Men så kom den där perioden i månaden som alla fertila kvinnor har.
Då gjorde jag ett uppehåll med simmandet.
Fast jag rörde på mig på annat sätt för att hålla igång.

Till helgen var vi iväg till hoppklubben.
Jag frågade han som sköter om matförsäljningen på stället vilken lunch han serverade på lördagen.
De två huvudalternativen kunde jag inte äta.
Men han erbjöd mig en sallad och ett kycklinglår, vilket jag tackade ja till.

Maten var mycket god.
Men salladen innehöll majs.
Vet att jag inte borde äta det, men tänkte att jag säkert kunde göra ett undantag.

Dagen efter hade jag ett så stort sug efter något sött.
Visste inte riktigt vad och hur jag skulle stilla mitt sötsug.
Som tur var hade det lagt sig till på måndagen.

Började fundera på vad det var som orsakade detta sug.
Gick igenom vad jag hade gjort och vad jag hade stoppat i mig.

Jo MAJS!

Inser mer och mer att jag kan inte äta något med socker i.
Jag är mer sockerberoende än vad jag tidigare har trott.
Men hur lätt är det när det finns socker i alla former runtomkring oss.

Jag gick in på Anna Skippers sida för att titta vilken mat hon rekommenderar.
På en av hennes sidor där hittade jag tips och råd på vad man ska och inte ska äta om man har ADD/ADHD.
Där fanns en bra bild på vad som innehåller socker, precis det jag ska undvika.

Klicka på bilden för att komma till Anna Skippers sida!


Tänk så mycket som innehåller socker, fast i andra former!
Detta är bra att tänka på om man har ett sockerberoende eller är överaktiv.

3 kommentarer:

  1. Hej anonym
    Eftersom jag inte är någon skvallertidning och inte vill sprida negativ info om kända människors liv tar jag bort ditt inlägg!
    Inte heller vågar du själv stå för ditt inlägg då du var anonym...svagt!

    SvaraRadera
  2. Ja hur värjer man sig???

    SvaraRadera
  3. Har prövat LCHF och det fungerar verkligen, men är lite bekymrad för de medicinska konsekvenserna. Åderförkalkning etc.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...