söndag 29 april 2012

Ullared

Idag blev det att kliva upp tidigt.
Kl 4 ringde klockan.
Upp och duscha.
Frukosten var fixade kvällen innan.
Den skulle ätas på bussen.

Bussen av gick kl. 5.30.
Det blev några stopp på vägen för att plocka upp andra passagerare.
Även ett fika och toastopp.

Vi var framme ca 10.00.
Ingen kö in...skönt.
Det fick bli damkläder först.
Vi hade ingen lust att prova kläder när vi kanske skulle vara trötta.

På tredje våningen åt vi vår lunch.
Där möttes vi av en enorm kö.
Funderade på om vi skulle vända eller inte.
Vi stannade, och det visade sig vara klokt.
Kön ringlade fram ganska snabbt.

Men innan vi åt hade vi lämnat våra kundvagnar på parkeringen våningen under.
Måste säga att det var en mycket välorganiserad vagnsparkering.




















När vi efter lunchen hämtat våra vagnar återvände vi ner till trängseln mellan hyllorna.
Tyvärr hittade vi inte allt vi ville köpa.
Sen var det dags för kö nr 2.
Det var kön till kassan.
Mitt 4:e besök och mina två första köer.
Inte illa för att vara Ullared.

Vi var två nöjda systras som efter några timmars handlande styrde vagnarna mot bussen.
Trodde att jag skulle somna på vägen hem.
Men ingen av oss gjorde det.

Mycket prat och skratt blev det.
Tack min älskade syster för en rolig resa tillsammans med dig.

Som avslutning bjuder jag på några legobilder på GeKås.
Lägg märke till alla avsvimmade gubbar.

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...