söndag 1 april 2012

Efter tio

Efter tio har i veckan pratat om de vit gifterna.
Intressant!

Först var det mjölk som diskuterades.
De ser kopplingar mellan mjölk och prostatakanser, reumatiska sjukdomar, diabetes typ1 mm.
Det är inte bra om man har astma å det är slembildande.
Men samtidigt menar de att mjölk är en bra basvara.

Marcus Birro var också med i programmet.
Han och hans familj var i Italien för något år sedan.
Det han undrade över var om man har jämfört svenska barn med tex italienska barn och deras mående med tanke på att de i Italien inte dricker så mycket mjölk.

En itressant fråga!

Det andra giftet de pratade om var sockret.
Vilken påverkan har det på våra kroppar.
De pratade oma att socker ger inflammationer i kroppen.
Vissa sjukdomar kan härledas till sockret så som bla alzheimers.

Tredje giftet var det vita mjölet.
Det mest intressanta var en test de gjorde i studion.
En av studiomännen fick lägga sig ner.
Han fick hålla emot med sina muskler när läkaren satte press på dem.
Sen fick han ta en tugga på en fralla och göra om proceduen igen.
Denna gång klarade han inte av att hålla emot när läkaren satte press på hans muskler.

Läkaren sa att det vita mjölet påverkar våra kroppar negativt så snabbt.
Sen tar det olika lång tid innan det försvinner ur kroppen.

Forskarna är oense om hur dessa tre gifter påverkar våra kroppar.
Detta för att det inte finns tillräckligt med forskning än.
Men man kan göra kopplingar till olika besvär som många människor har idag.

De säger också att det är upp till var och en att vara medveten om vilken mat vi äter.
Hur mycket vi äter av varje produkt osv.

Jag är iaf glad över att jag har börjat bli mer medveten om vad jag äter.
Hur min kropp reagerar på det jag stoppar i mig.
Nu utesluter jag sånt jag mår sämre av.
Det är bla dessa tre vita gifter som de har pratat om i Eter tio 26, 27 och 29 mars på tv 4.



1 kommentar:

  1. Tack för att du lade ut vilka datum dom var, jag ska kolla på det :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...