onsdag 24 augusti 2011

Var rädd om honom!!!

"Mamma, vilken underbar kusin du har! Honom måste du vara rädd om."

Jag undrar vad det är som är så underbart med honom.

"Han frågar hur jag mår, om han kan komma och hälsa på och om det är något jag saknar som han kan ta med hemifrån eller köpa till mig. Tänk om min pappa hade kunnat göra samma sak. Han ställer rätt frågor och förstår hur jag mår. Det är bara han som gör det. Du vet ju att jag inte har pratat så mycket med din kusin och ändå bryr han sig. Varför gör inte min pappa det?"

Håller med om att det säkert är så då jag själv har svårt att förstå.
Vet ju inte vad det är min älskade son går igenom.
Hur kan jag då sätta mig in i de känslor som finns?
Jag kan bara skrapa på ytan av förståelsen och försöka bemöta med respekt.
Men det är långt ifrån att veta och förstå på djupet.

Jag försöker iaf.
Det är ju tyvärr inte alla som gör eller någonsin gjort.

1 kommentar:

  1. Hoppas det hjälper, låter som en liten ljusglimt trots allt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...