tisdag 16 augusti 2011

Tvättstugan

Tvättstugan kan orsaka osämja grannar emellan.
Det sätts upp sura och arga lappar.
För det mesta handlar det om städningen.
Den är inte utförd ordentligt.

Den här veckan har vi lite extra mycket lakan att tvätta.
Oftast är tvättstugan obokad på förmiddagarna.
Så min tanke var att jag kunde passa på och tvätta två maskiner redan idag.

Nyckeln som hänger i det lilla skåpet utanför tvättstugan blev hämtad.
Jag sorterade ut två maskiner och begav mig ner igen.

Jag möts av en öppen tvättstuga och en oförstående man som frågar:
Är det du som har tagit tvättstugenyckeln?

Erkände att jag hade gjort det då jag trodde att det var ledigt.
Nu var det ju intye det, och den här mannen hade flyttat sitt tvättlås.
Pga en stroke som han hade haft låter han nyckeln hänga kvar i skåpet för att inte glömma den.

Men han var färdig med maskinerna så jag var välkommen in och tvätta jag med.
Trevligt att ha en sådan granne!

När jag lite senare går ner för att stoppa in strumpor i tumlaren saknades nyckeln i skåpet.
Såg att min granne ovanpå skulle tvätta efteråt.
När jag är på väg upp hör jag hissen på väg ner.
Jag väntar.
Min granne ovanpå kliver ut med sin tvättkorg.
Eftersom tvättstugan var "ledig" tänkte hon börja lite tidigare.

Jag berättade som det var men sa att hon säkert kunde börja tvätta då vår manlige granne bara hade tvätt i torkrummet och jag bara behövde tumla.

Med en bra kommunikation med sina grannar kan man ha det trevligt även i tvättstugan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...