söndag 24 april 2011

Ny hoppsäsong

En klarblå himmel, kan det bli bättre?
Nej, inte när man är fallskärmshoppare iaf.
Har fått lära mig idag att som hoppare vill man inte att det ska vara vindstilla.
Det får gärna blåsa lite för att landningarna ska bli lättare.



Vem som helst får inte gå ut på fältet där hopparna landar.
Eftersom jag ville ta några bilder fick jag lov av hoppledaren att beträda fältet.
Men jag hade med mig restriktioner på vart jag ska stå och hur jag ska göra om en hoppare kommer emot mig lite för nära.
Jag ska stå kvar ev. ducka.
Visst fick jag hjärtat i halsgropen vid ett tillfälle när hopparna landade.
Fotar en hoppare som landar på lite avstånd.
Plötsligt ser jag en annan hoppare i kameralinsen...mycket nära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...