fredag 15 april 2011

Filmfreaks

Har i dag varit på film och musikgymnasiets Filmfreaks i filmstaden.
Salongen var full av gymnasister, skådespelare, föräldrar och andra anhöriga.
Positivitet och värme fanns det också gott om i salongen.

Show eleverna hade en bejublad inledning.
Fem stycken 15 minutersfilmer visades.
Därefter fick alla i salongen rösta på sin favoritfilm.
Jag är mycket imponerad utav dessa gymnasisters filmresultat.

Publikens pris 2011 tilldelades Hans-Christian Carlsson med filmen "Tiden min vän".

Crazy Pictures pris "Årets filmare" premiärutdelades till Lovisa Ekecrantz, Beatrice Harrysson och Sofie Lekander för filmen "Slå mig".

I filmen "Slå mig" är Laura en av skådespelarna. Flera av hennes klasskamrater finns också med på rollistan.
Som förälder är jag partisk, men jag tycker ändå att dessa 13 åringar gjorde bra ifrån sig för att vara med på film för första gången.
Undrar om det gav mersmak??
Laura har iaf siktet inställt åt det hållet.

1 kommentar:

  1. Klart du ska vara stolt över henne! Hoppas hon kommer att fortsätta!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...