torsdag 21 april 2011

Bottenskrap på VC?!

Inte konstigt att vårdcentralerna lägger ned.

Vill man komma till en läkare på en vårdcentral kan man få tid redan nästa vecka.
Men bara om du är sjuk.
Inte om du har ett funktionshinder där du är i behov av ett intyg för att klara din ekonomi.
Då får du vänta ca 6-7 veckor på att få träffa en läkare.

Detta hände oss.

När vi väl hade träffat läkaren skulle vi få vänta ytterligare 2 veckor.
Efter att ha väntat 3 veckor och inget intyg har ramlat ned i brevlådan ringer vi till VC på Kungskgatan i Norrköping.
Då börjar eländet.

Läkaren som vi träffade hade semester.
Men det hade han redan upplyst oss om och sagt att en annan läkare skulle skriva intyget.
Detta blev inte gjort!

Talar om att jag är missnöjd och förväntar mig att de ska se till att jag har intyget 3 arbets dagar senare.

Inget intyg dyker upp!!!

Nu har det gått 4 veckor sen vi träffade läkaren.
Jag beger mig till VC.
De berättar för mig att intyget var försenat pga att de inte hade fått underlaget från BUP.

OK, varför hade de inte berättat det för mig?

Jo, de hade ju ringt till min mobil.
Den jag inte har på mig när jag arbetar. De på VC får inte heller ha sina privata mobiler på arbetstid men tror tydligen att alla andra får ha det.

Undrar då varför de inte har skrivit och berättat för oss hur det ligger till.
Men det kan ingen svara på.
Alla som är ansvariga har ju ledigt!!!!

Vill prata med deras chef.
Men hon är också ledig!!!

Ber om telefonnummret till nästa chef i ordningen.
Det kan jag inte få...för de som jobbar på VC har inte det heller.
När de ska ringa sin chef ringer de visst genom samma växel somm alla andra.

De tror visst att man är hur dum som helst!

Tillslut får jag gå därifrån utan att ha fått något intyg för alla som kan skriva ett sådant är ju lediga!!!

Så fort jag fick tag i en telefon ringde jag till växeln.
Fick prata med sekreteraren till chefens chef.
Hon upplyser att de visst har tillgång till det telefonnummer som jag bad om.
Hon anser också att VC:s bemötande är under all kritik.
Så efter påsken blir det till att göra en anmälan.

1 kommentar:

  1. Ja, ibland undrar man vad det är för folk som jobbar på VC..... Det är nog sådana som inte hittat några andra jobb....Eller så gick dom inte klart utbildningen.... Men det är tur att det finns någon som du som sätter lite fart på dom! Heja heja! Hoppas det fixar sig för er del!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...