lördag 4 augusti 2012

Whippet race

Läste på Facebook att min ena kusin (eller Fetter som det heter på norska) skulle komma till Norrköping.
Då är det ju läge att träffas.
Så jag skrev till honom att det kunde vara roligt att ha en liten mini träff helgen innan den stora kusinträffen.

Mamma och jag tog oss en cykeltur till Norrköpings Brukshundklubb där de arrangerade SM i Whippet race.
Något jag knappt har skänkt en takne åt tidigare.
Inte var det svårt att hitta heller.
Det var bara att följa gläfsandet från alla hundar.

Att hitta min kusin och hans frus tält var inte svårt.













Man kan ju undra vad Norrmän har att göra i ett SM.
Men de tillhör visst klubben i Karlstad som är den närmsta från deras hem.













Hundarna hade det skönt i sitt egna tält.




















En fin bild på mamma och min kusin Andre.
Andres fru Annette syns i bakgrunden.












Hunden Fröydis är redo för ett lopp.
Snabbt går det så jag hinner inte med att fota.
Det var kul att få träffa Andre och Annette.
Ser fram emot att träffa er igen om en vecka, fast då i Norge!

Hoppas att det gick bra för Fröydis i sina lopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...