fredag 17 augusti 2012

Släktträff

Första gången var för 31 år sedan.
Den första släktträffen.

Vi var hemma hos oss när vi bodde utanför Söderköping.
Mormor och morfar.
Mamma och hennes 5 syskon med respektive.
Jag och mina syskon tillsammans med våra kusiner.

Det blev en tradition som höll i sig i ca 8 år.
Vi träffades både här i Sverige och i Norge.
Det jag kommer ihåg var att vi hade roligt.

Djur och natur var stora inslag då framföra allt våra äldsta kusiner i Norge hade en mindre gård.
Våra släktträffar blev alltid som små äventyr för oss barn.

Vi lärde verkligen att känna våra kusiner som bodde långt borta.
Något de gör även idag...till och med längre bort än Norge.


Kusiner i åldersordning 1981.














Då var vi 16 kusiner.
Idag är vi 18 kusiner.

I juni för ett år sdan fick jag ett mail.
Min norska kusin Annika Merethe hörde av sig till mig och en kusin till.
Nu var det dags att ordna en ny släktträff.
Eftersom vi är många var det bra att vara ute i god tid.

För en vecka sedan packade vi bilen full.
Vårt mål var Ytterböl, utanför Örje i Norge.
Där skulle vi vara tillsammans en hel helg.














Fyra generationer samlades.
Syskon.
Kusiner.
Sysslingar/tremänningar.
Och i våra hjärtan var även mormor och morfar med.

Det var en härlig helg med minnen.
Vi lärde känna varandra på nytt.
Vi lärde också känna de som har kommit in i släkten på senare år.
Både ingifta och barn.

Vi skapade nya minnen tillsammans.

Även den här gången blev det fotografering.
Kusin ledet ser glesare ut trots att två har tillkommit sen den första bilden.
Men det är inte lätt att samla 18 kusiner.

Kusiner i åldersordning 2012.















Ryktet går: det finns kankse planer på en ny träff.
Får hoppas att de som inte hade möjlighet den här gången kan nästa gång.

Vill tacka min kusin Annika Merethe för en underbbar helg!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...