måndag 6 augusti 2012

BodaBorg

Med två pladdriga och fnittriga tjejer styrde vi bilen mot Oxelösund.
Matsäcken och fikat hade vi packat ner.
Vi skulle testa på äventyret BodaBorg.

Jag visste att det påminner lite om "Fångarna på fortet".
Men att det skulle vara förlagt i ett omgjort hyreshus hade jag väl inte riktigt tänkt mig.













Väl inne fick vi en skåpsnyckel för att låsa in tröjor nycklar och andra lösa prylar.
Innan vi fick sätta igång skulle vi läsa igenom lite VIKTIG INFORMATION.
Sen skulle vi redovisa att vi förstått vad som står.




















Jaha, sen var det bara att bege sig upp i huset för att testa de olika banorna.
Vi började med en bana som skulle vara lätt.
Klart att jag klantade mig direkt så vi fick börja om.

Efter en stund började vi bli varma i kläderna.
Både hur vi skulle gå till väga i de olika banorna och sen var det enormt varmt trots öppna fönster och snurrande fläktar.

Det kändes riktigt bra när vi hade klarat av den första banan och fått en stämpel.
Vissa banor fick vi börja om på flera gånger, bla pga av slarv från någon av oss.
Men efter ca 2 timmar kom vi ut med 4 stämplar.
Nu har vi "bara" 17 banor kvar att klara av.













Nu var det gott att få lite i magen innan bilen styrde hem mot Norrköping igen.
Det gick hur bra som helst att sitta vid deras bord att äta det vi hade tagit med oss.
Trots att de själva serverade lunch.
Vid dåligt väder kunde man tom sitta inne i mån av plats.
Det kallar jag service.
De serverade också gratis kaffe och te till alla som var där.

Ett mycket positivt bemötande som gjorde att vi fick mersmak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...