fredag 3 augusti 2012

Miljöombyte

Den här sommaren har varit suddig.
Började med en sjukskrivning som övergick i semester.
Men min semester har mer kännts som sjukskrivning den med.
Alla veckor har gått åt för att komma i form.
Är inte riktigt där ännu.

Min syster bjöd mig med till deras land.
Hon tyckte att jag behövde lite miljöombyte.
Något hon hade rätt i.

Så i måndags bar det iväg.
Hon och hennes familj kom och hämtade mig på förmiddagen.
Blev ett litet stopp vid Coop innan vi packade in oss för sista etappen mot deras land.

Väl framme blev det att packa in mat och resterand packning som fanns i bilen.
Sånt som bara är ett måste när man har två pojkar med stort rörelse behov.

Min syster och jag gick en lååång promenad.
Den skulle vara ca 4-5 km.
Men pga av en övervuxen skogsväg blev den 11,3 km.
Vi var slut när  vi kom hem efter nästan två timmars promenad.
Då var det skönt med ett svalkande dopp i Tisnaren.

Djur fick vi också se på nära håll.
Både välkomna och minder välkomna djur.

Änderna som nästan var tama.












En simmande snok, lite ovanför skuggan av mitt huvud.













Grillad lax och abborre (som grabbarna och min svåger fiskat under vår promenad) fick vi att äta.
Riktigt god kvällsmat med en underbar utsikt!













När de små hade kommit i säng blev det lite blondering av hår.
Först mitt och sen min systers.
Känner mig lite piggare med några nyanser ljusare hår.
Efter en lugn och skön kväll var det skönt att få krypa ner i en säng.

Efter frukost på tisdagen blev det ett gympapass.
Vi använde oss av Magdalens tips + lite hopprep.













Nu när vi fått upp värmen var det skönt med ett dopp.
Grabbarna som hade fått vattenpistoler av deras farmor och farfar var helt inställda på vattenkrig.
De visade även upp sina färdigheter i att klättra upp på båthusets tak.

Två riktigt gulliga killar!!!













Lagom till eftermiddags fikat kom Robban.
Vi blev bjudna på goda blåbärsmuffins som min systers svärmor bakat.

Jag hade två sköna dagar tillsammans med min syster och hennes grabbar (en stor och två små)!!!
Två dagars miljöombyte som jag så väl behövde.
Tack älskade syster!!!!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...