onsdag 29 augusti 2012

Ont ska med ont fördrivas

Sura sjöar har vi nog alla hört talas om.
Men att våra kroppar kan vara försurade var något nytt för mig.
Hörde talas om det för första gången för ca en vecka sedan.

Att ha en kropp som är försurad kan innebära värk i kropen.
En sur sjö brukar man kalka för att sänka surhetshalten
Det kan man också göra med kroppen.

Informationen om försurade kroppar kom från min mamma.
Hon hade skaffat kalk och undrade om jag hade lust att testa.

Klart att jag ville det!
Har ju en önksan om att må bra.

Vi stämde träff i stans garnaffär.
Där skedde "kalk (knark) affären".
Ja, det kändes nästan som en knarkaffär.

Där på bordet brevid olika stickmönster låg det en  påse.














Och visst liknar det en påse med narkotika!

Nu har jag iaf börjat prova kalket.
Tog första dosen i måndags morse.
När jag slutade jobba hade jag planerat att träna.
Men jag fick ändra mina planer.

Jag hade fåtten så krafitg värk i varje led i kroppen så träning var inget att tänka på.
Cyklade hem för att vila.
Först fram mot kvällen började smärtan att avta.

Trots värken tänkte jag ge det en chans.
Idag har jag känt av mina leder men inte så som först dagen.
Värken har avtagit mer och mer för varje dag.

Så nu ska jag se vad som händer med min kropp.
Kommer jag att må bättre av att tillsätta kalk.
Det får tiden utvisa.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...