lördag 28 maj 2011

Jag vill styra mitt liv själv!!!

Olika coacher säger att jag själv ska styra över mitt liv.
Att det är bara jag som kan göra den förändring som jag vill ha.
Jag kan inte sitta och vänta på att något ska ske av sig själv.
Ibland så måste man kämpa lite mer.

Men vad händer när jag gör det?
Vad händer med min omgivning när jag äntligen har chansen på det jag velat i många år?
Vilken reaktion får jag av dem?

Just nu känns det inte bra!
Den tolkning som jag har gjort är att de vill styra över min framtid.
De anser att läget är fel.
Att det kanske inte är min tur.
Att jag borde vara nöjd med vart jag är.
Att jag borde vänta.

Vänta hur länge till då?
Det har ju jag redan gjort alldeles för länge enligt mig själv.
Vill jag göra en förändring så är det NU!
Jag har inte råd att förlora fler år på att vänta.
Vänta på att andra tycker att det är rätt tid.

Nej, jag tänker ta min chans nu!
Det innebär att jag måste vara stark och kunna bemöta de negativa reaktioner jag kan få.
Jag kommer vara väldigt tacksam för det stöd jag får av de som är positiva till mitt val av framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...