torsdag 3 mars 2011

Försöker bli vit!

Många brukar säga att de ska ha en vit dag, helg eller vecka.
För det mesta menar de att de ska vara nyktra.
Inget som jag har några svårigheter med.

Men jag har funderat lite på hur jag mår och vad jag kan göra åt det.
Har bestämmt mig för att försöka mig på ett vitt eller iaf ett vitare liv.
Då syftar jag på de gifter som jag stoppar i mig flera gånger i veckan.

Socker!
Mjöl!

Har sen i söndags slutat helt eller nästan helt med att äta dessa produkter.
Sockret är lättast att undvika.
Det är svårare med mjöl.
Än har jag klarat av att vara avhållsam.

Idag känner jag redan ett resultat.
Upplever att jag inte är lika uppblåst som jag har kännt mig den senaste tiden.

Jag är glad att det finns människor runt omkring mig som kan hjälpa till med både stöttning, tips och råd.
Det gör ju det hela mycket lättare!

1 kommentar:

  1. Det var ju en himla tilldragande rubrik på ditt inlägg. Jag måste ju kolla och läsa direkt! Fast ..... jag tänker att du försöker undvika vitt, eller har jag fattat fel?
    Skippa socker t ex ... om man nu inte kan undvika så är ju allt annat socker än just det vita att föredra (honung, råsocker etc). Samma med mjöl, skippa det vita vetemjölet ..... men t ex dinkel .... funkar ju bra.
    Härligt att du har märkt resultat!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...