lördag 5 februari 2011

Tjejträff

Fredagkväll...det är tjejträff!
Agge är värdinna, men vi ska vara hos Marika.

Jag tar bilen dit då det går dåligt med bussar.
Deras lilla väg är det bra med grus på.
Men när jag nästan ska göra en u-sväng för att komma in på deras parkering på tomten går det sämre.
Där är det snorhalt och ingen har sandat.
Jag fastnar nästan mellen en snödriva och en elstolpe på tvären över vägen.
Det är ju tur att det inte är en väl trafikerad väg. Bara några hus lite längre bort.
Men visst är det typiskt...det kommer en bil som vill förbi.
Inte alls stressande eller så.
Men det går bra och jag får köra tillbaka där jag kom ifrån för att bilen som vill om ska komma förbi.
Jag får göra ett nytt försök.
Kör tillbaka och förbi för att vända och nästan köra rakt in på deras parkering och slippa u-svängen.

Agge kommer precis när jag har lyckats parkera. Vi halkar os fram till ytterdörren och knackar på.
Bettan har redan kommit.
Bjuds på lite att dricka före maten.
Godis och snacks hälls upp i skålar.
Största överraskningen den kvällen var godiset, eller iaf de salta bilarna som innehöll mest socker enligt innehållsdeklarationen.
Salt fanns det nästan inget av.
Kan väl kallas för falsk marknadsföring?

Agge börjar med maten.
Hon har lite svårigheter med spisen då det är en induktions häll som hon inte är van vid annars.
Stekpannorna blir varma snabbare än vad Agge är van vid.
Marika får komma till undsättning.
Först lägger Agge ner tortillabröd i pannorna.
På ena halvan av brödet mozzarella ost, grillad paprika, färsk inlagd chili, skinka och ruccolasallad.
Viker sen över den del som inte har någon fyllning.
Klart att servera!
Sååå gott!!

Sen blev det mycket god efterrätt.
Hemgjord glass smaksatt med Amarula och varma hallon till.
Det riktigt smälte i munnen. Mums!!!

Kvällen skulle sen fortsätta med biljard i Vilbergen.
Jag körde dit tjejerna för att fortsätta hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...