torsdag 17 februari 2011

Förvirrad

På bara en kort tid har vi förlorat 4 medarbetare på min arbetsplats.
De har bytt arbetsplats och gått i pension.

Vi som är kvar ser med förväntan fram emot hur det kommer att bli.
Vilka är de som kommer att ersätta våra gamla arbetskamrater?
Kommer vi att trivas tillsammans?

Vi har pratat om vikten av att välkomna de nya så att de ska känna sig hemma och väl mottagna.

Tyvärr har det blivit glapp i personaltillsättningen.
Vi har fått använda oss av vikarier.
Vikarierna vi har haft har varit toppen och det har fungerat bra.
Men vissa dagar har vi varit underbemannade ändå pga att ordinarie personal har blivit sjuka.

Vi har fått lösa en vecka i taget, ibland en dag.
Jag som en av vikariebokarna känner hur tungt det har varit för att få till allt.
Börjar nu att blanda ihop dagarna och kommer inte ihåg vad som är sagt om de olika dagarna och vikarierna vi har haft.

Det är tur att vi skriver upp allting så att man kan gå tillbaka och läsa vad som ska ske och inte ske.

Jag känner mig helt trött och känner av att det har varit mycket på sista tiden.

HELT FÖRVIRRAD!!!

Trots detta älskar jag mitt jobb och skulle inte vilja byta.
Vad kan vara mer givande än att jobba med barn?
De är ju helt underbara!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...